I ove je godine, u razdoblju od 18. do 20. ožujka, održana već tradicionalna Zimska škola za odgajatelje u učeničkim domovima Republike Hrvatske, no nakon duže pauze mjesto radnje ponovno je smješteno u osunčani Zadar. Tema ovogodišnje Škole bile su profesionalne kompetencije odgajatelja.
Tijekom tri dana trajanja Škole ova uvijek aktualna tema sagledana je iz različitih perspektiva – od one akademske, koju su predstavljali sveučilišni profesori iz područja pedagogije dr. sc. Marko Turk i dr. sc. Ana Marija Iveljić do one praktične, predstavljene od strane brojnih vrijednih kolegica i kolega odgajatelja. Osim plenarnih izlaganja, obradi teme smo pristupali i radom u fokus grupama, pod vodstvom moderatora, gdje smo imali smo priliku iznijeti i razmijeniti različita iskustva, stavove i mišljenja vezane za zadane izazove. Uz to, bila je to vrhunska prilika i za međusobno upoznavanje sudionika, a posljedično i buduću međudomsku suradnju.
U praktičnom dijelu Škole odgajatelji iz učeničkih domova diljem Hrvatske nesebično daju svoj doprinos dijeleći svoje znanje i vještine. Velikim brojem radionica u vidu primjera dobre prakse pokrivene su najrazličitije teme, od umjetne inteligencije, pružanja prve pomoći, savjetodavnog rada s učenicima, razvoja kreativnosti pa sve do sporta. U toj je heterogenosti tema i aktivnosti svaki od sudionika mogao pronaći sadržaj u skladu s vlastitim potrebama i afinitetima, koji će sa zadovoljstvom prenijeti svojim učenicima i kolegama. Svoj doprinos dali su i odgajatelji Ivana Čalić Kovačević i Daniel Skok iz Učeničkog doma Dora Pejačević u Zagrebu, koji su održali radionicu iz područja dramske pedagogije pod nazivom Razvoj kreativnog mišljenja: Riječi, riječi.
U konačnici, ovogodišnja Zimska škola za odgajatelje (kao i sve prethodne) bila je motivirajuće i inspirativno iskustvo, kako za naš neposredni rad s učenicima tako i za nas same, jer nas potiče na kontinuirano osobno usavršavanje. Na kontinuirani profesionalni, ali i osobni razvoj svesrdno nas je godinama poticala viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge u srednjim školama i odgajatelje u učeničkim domovima Miljenka Galić, kojoj je ovo ujedno bila zadnja organizacija Škole za odgajatelje prije odlaska u mirovinu te joj ovim putem želimo još jednom zahvaliti na usmjeravanju i svakodnevnom otkrivanju nekih novih mogućnosti unutar nas samih. Upravo je u tome sadržana definicija kompetencije koja govori o višedimenzionalnoj sposobnosti pojedinca da stečeno znanje koristi na različite načine u različitim situacijama, no koja se ne stječe rođenjem, već ju pojedinac stječe iskustvom, odgojem i obrazovanjem (Ledičić, Staničić i Turk, 2013), a Škole za odgajatelje jedna su od idealnih prilika za to.
Ivana Čalić Kovačević i Daniel Skok